Homeparty

Homeparty oud

In de vorige eeuw werd op een  z.g.n. homeparty voor ongeveer 10-20 (hoofdzakelijk) dames door een consulente een gezellige voorlichtingsavond  over nieuwe ontwikkelingen in de milieuvriendelijke schoonmaken verzorgd.
Niet de hitte van het water of de kracht waarmee gewreven en gepoetst werd bepaalden meer de mate waarin iets snel schoon werd, maar de nieuwe (micro) vezel van Groene Beer zorgde er voor dat  zonder hard te wrijven en zonder gebruik van veel chemische middelen  of gloeiend heet water professioneel schoon gemaakt kon worden .
In 1995 -1998 was dat voor bijna alle  dames enorm goed nieuws.
Natuurlijk was het naast voorlichting en vermaak voor de consulente leuk wanneer er ook iets gekocht werd.
In 1997 ging ook Blokker en andere winkels deze ( kwalitatief veel lichtere) microvezel verkopen en was het nieuwe er af.  In de volksmond was het wonderdoekje nu in elke winkel te koop en ging ook de animo voor homeparty’s achteruit.

Homeparties algemeen

het niet of alleen in zeer speciale winkels en via consulenten verkopen en promoten van (over het algemeen) A-producten is een vorm van direct sales of directe verkoop.
Deze manier van ondernemen blijft – alhoewel de party’s vaak zijn vervangen door persoonlijke promotie en verkoop- na Amerika en Azie ook in Europa toenemen.
Dit komt vooral door de voordelen die hier voor leverancier en voor de verkoopster aan kleven:

  • persoonlijke verkoop
  • verkoop In de vorm van een demonstratie of party
  • in een vertrouwde ‘huiselijke’ sfeer
  • vrijblijvendheid en elk gegeven moment
  • geen voorraad en winkel ( dus geen kosten hiervoor)
  • korte lijn tussen fabrikant – consument ( bespaart kosten voor tussenhandel)
  • veel mond op mond reclame en promotie levert direct geld op
  • mogelijk naast je gewone werk

Is Direct Sales iets voor jou?

Deze manier van ondernemen blijft toenemen en door de komst van internet vindt er steeds meer  verandering plaats.
Het is een bewezen verkoopmethode, die je de mogelijkheid biedt om op eigen tempo te ondernemen.
De één maakt er echt zijn beroep van en het biedt de kans om, op een snelle manier, bonussen binnen te slepen.
De ander doet dit om een zakcentje bij te verdienen.
Het fijne is dus dat je het naar je eigen doelstelling en snelheid kan doen.
Hoe succesvol je bent, is mede afhankelijk van je persoonlijke inzet en hoe uitgebreid je netwerk is.
De mate van succes wordt natuurlijk wel bepaald door de mate van initiatief en van een actieve houding van jou als verkoper.

Tegenwoordig is er soms nog een lingerie- of sieraden avond maar worden er jaarlijks nog maar enkele tientallen (update) Groene Beer avonden per jaar gegeven.

Wel kunt u dus nog steeds op deze website opgeven voor een avond.
Tegenwoordig zijn het vooral vrouwenverenigingen die ons vragen een gezellige leerzame avond over duurzaamheid in het dorpshuis of kerkgebouw te geven.
Een dergelijk avond duurt 1,5 a 2 uur.
Als individu kunt ook u door promotie te maken voor ons GB product ambassadrice worden van Groene Beer.
Simpel door uw jaarlijkse bestellingen bij elkaar op te tellen spaart u voor korting. Neem contact met ons op voor meer informatie.