Over Ons

Al 25 jaar de beste in duurzame schoonmaakproducten!

Hoe is Groene Beer ontstaan?

Groene Beer is de oudste van oorsprong Nederlandse milieuvriendelijke lijn van duurzame reinigingsproducten voor uw huis én lichaam.  

Groene staat in dit verband voor milieuvriendelijk, duurzaam en zuinig terwijl de toevoeging Beer is gekozen om aan te geven dat de middelen sterk en krachtig zijn. 

Op een zonnige namiddag in september ging Ingrid Visser, zoals ze wel vaker deed, kleding shoppen in een 2dehands winkel in Bosch en Duin. Al snuffelend naar kleding voor haar meiden, zag ze daar producten staan die iets te maken had met schoonmaken. De dame van de winkel gaf aan dat ze over een half uurtje een presentatie zou gaan houden over de schoonmaak producten, helaas had Ingrid geen tijd maar kocht wel 1 flesje en 1 doekje om uit te proberen. De dame van de winkel gaf aan dat je met dat doekje en flesje schoonmaakmiddel makkelijk vet kan verwijderen zonder dat je het doekje steeds hoeft uit te spoelen. Zo gezegd zo gedaan en thuis werd het het product uitgetest. Ingrid is helemaal overtuigd. Op deze manier is het wel heel gemakkelijk schoonmaken. Ingrid heeft toen een schoonmaakparty bij haar thuis laten organiseren en zo is het balletje gaan rollen.

Het is oorspronkelijk begonnen met twee enthousiaste jongens die op Nijerode studeerden en stage liepen bij een schoonmaakbedrijf. Zo ontstond het idee van Groene Beer en ze begonnen zoals het toen heel populair was: met (schoonmaak)party’s aan huis. Ingrid (onderneemster die ze is) besluit, na zo’n succesvolle schoonmaakparty, om eens goed in gesprek te gaan met de jongens en in 1995 voegt zij zich bij hun en Groene Beer. Daarna gaat het hard. Ingrid geeft dagelijks veel thuis party’s en rolt een netwerk van consulentes uit. Eerst in de provincies Overijssel, Drente, Groningen, Friesland en Flevoland. In 2001 heeft ze de Groene Beer overgenomen van de heren. Eerst samen met een andere Groene Beer consulente maar in 2001 is ze alleen verder gegaan.

Inmiddels was Groene Beer ook degene die in Europa als eerste de (goede duurzame) microdoek introduceerde. Binnen een jaar werd er al snel een goedkopere versie van deze microdoek verkocht op de markt en in de winkels. De echte goede dikke duurzame Groene Beer microdoek is echter nog steeds verkrijgbaar en blijvend populair. Sinds 2000 is Groene Beer zich blijven vernieuwen en wordt ook aandacht besteed aan het reinigen van het lichaam en sinds 2011 aan de super duurzame bamboevezels.

Wat is eigenlijk onze visie?

De Groene Beer ziet het als haar missie om ook voor de particuliere markt de professionele reinigingsartikelen milieuvriendelijk en zuinig te verkopen. Daarnaast zien we ook graag dat er een omdenken komt in schoonmaken. Vroeger moest alles met heet water, drijfnatte doeken en hard boenen. Dit is absoluut niet nodig.

Het is dan ook onze visie om artikelen aan te bieden die niet belastend voor het milieu zijn en die bovendien zeer zuinig in gebruik zijn.